André Mom, voettocht naar Rome

Dag 43, Ruhetag (en?)

Het is tijdelijk even over. Gisteren wel m´n 43edagtour volbracht, maar ik kwam als wrak aan. De pezen aan de voorkant van mijn rechterbeen geven zo´n scherpe pijn dat lopen niet meer kan. Uiteindelijk een sportarts gevonden die direct constateerde dat ik een peesontsteking had door overbelasting. Hij gelastte rust; ik kreeg een verband met een bepaalde gel en medicijnen. Hij vroeg of ik door ´moest´ maar raadde me aanpas weer verder te wandelen wanneer het echt gaat.

Dat betekent dat ik dus een verplichte Ruhetag heb en misschien zelfs wel meer. Ik verken met de dame van de Tourist Information (die ook internet heeft en het wel gezellig vindt) de mogelijkheden van kortere dagtochten en de daarbij mogelijkeovernachtingsplaatsen. Voor een korte dagtocht hebben we nu een buishotel gevonden bij een camping: een rioolbuis van 1.70 m doorsnee ingericht om te overnachten. Dat lijkt me wel passend.

Sigmaringen ligt aan de Donau en heeft een prachtig slot, van het vorstenhuis Hohenzollern, een belangrijkvorstenhuis met veel belangrijke nazaten zoals de Duitse keizer Wilhelm I en diens zoon Wilhem II.Het isleuk om nu aan de Donau te zijn , die hier nog heel smal is, en dieeen stukje te volgen. Voorlopig is het echter rust, de niet ongezellige bezoekjes aan de VVV en de thee met Apfelstrudel in de Konditorei. En daarnaast natuurlijk alles wassen; er is geen wasserette dus alles in de wastafel. Daar is in ieder geval genoeg tijd voor.

Reacties

Reacties

cock en ida

Hoi Andre,
Wat vervelend dat je even in de lappenmand zit. Ik denk dat het je wel een paar Ruhetage zal kosten. Maar wat is een paar dagen op zo'n lange tocht. Je verblijft gelukkig in een mooie omgeving, dat zal het leed verzachten!
Blijf positief en binnenkort stap je er weer vrolijk op los! Wij denken aan je en van hieruit: Gute Besserung.

Hartelijke groet,
Cock en Ida

Peter van Ierland

Dag Andre,
Volg je tocht met belangstelling. Hoop dat de ontsteking snel over zal zijn. Sterkte!
Groet
Peter

karin kopp

Ha Andre, ik volg je met belangstelling en geniet van je geweldige verhalen! Nu heb je onze peptalk even nodig, denk ik. Ik gok meer dan 1 dagje rust...Maar ik vind het al fantastisch dat je zover bent! Je bent een kanjer, kop(p) op!!
Groetjes, Karin.

Dick van der Vecht

Hoi André, Neem de tijd om te herstellen. Steek een kaarsje op, lees een boek en geniet vooral van je rust en omgeving. Je pelgrimstocht wacht wel (even) op jou. Sterkte ermee. Dick

Jan Burgmeijer

Ook ik denk dat je even echt rust moet nemen. Maar dat je zelf ook wel voelen. Het wordt in NL vrijdag en het weekend mooi weer. Als dat bij jullie ook zo is dan zijn die verplichte rustdagen geen straf lijkt mij. Het concert van Akkoord in de Stadsgehoorzaal afgelopen weekend was geslaagd. Het aantal luisteraars viel wel wat tegen, waarschijnlijk door te weinig publiciteit en door de regen die dag.

Hans Nijhuis

Hoi Andre, goed om te lezen dat je weer op pad bent! Ik geniet van je verhalen en volg ze met belangstelling. En meer dan dat, lijkt me ook wel wat om na m'n werkzame leven het hoofd leeg te maken -zo als jij dat noemt- door een lange wandeltocht te gaan maken. Ben alvast gaan oefenen door de van en naar de garage te lopen toen de auto daar was voor een beurt. Morgen vertrekken wij voor onze 'voorjaarsvakantie' naar Toscane. Later dan te doen gebruikelijk, maar ik wilde hoe dan ook een mogelijk kampioensschap van FC Twente niet missen! Eens een Tukker altijd een Tukker! Succes bij je vervolg!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!