André Mom, voettocht naar Rome

Dag 33 - 34, Het lichaam en de geest & Sanne

Het lichaam: valt het mee of tegen?

Na ruim een maand wordt het tijd voor een terugblik. Ik weet het niet; het is een grotere fysieke belasting dan ik dacht, vooral omdat je elke dag, in weer en wind, een redelijke prestatie moet leveren. Niet de afstand is het probleem, maar het gewicht in je rugzak. Dat geeft een forse belasting op je rug, je heupen, knieen en voeten. Je voeten voel je echt, ze zijn echt essentieel. Elke dag vooraf goed insmeren met Gehwol, en naderhand weer met een andere variant. Heel nu en dan een blaar, omdat je je veters niet helemaal goed hebt aangetrokken en je voeten in de schoen schuiven. Hoe ziet de dag eruit?'s Morgens om 8 uurweg en 's middags om een uur of 4ergens aankomen. Dan heb je het meestal wel gehad. Daarna: douchen, een beetje op bed liggen, ontspannen, en later in het stadje rondkijken. Ik gebruik glucosamine voor de gewrichten en tabletten die sporters gebruiken voor de aanvulling van de mineralen. Ik heb het idee dat dat goed helpt. Waar ik mezelf aan moet wennen is onderweg veel te drinken en goed te eten, 's middags en 's avonds. Je krijgt een behoorlijke inzinking als je dat niet doet. En veel rusten, als het even kan tijdens de lunch een half uurtje lekker liggen.

En hoe is de geest?

Daar mankeert het niet aan. Soms zijn er wel dompers, wanneer je voor de zoveelste keer 's morgens in de grauwheid en de regen weg moet. Dan moet je de knop omzetten, gewoon gaan, er is geen alternatief. Maar daartegenover staan veel meer mooie momenten. Als je 's morgens in de zon het dorp of de stad uitloopt en in het veld komt. Dan gaan alle geestelijke porieen open. Nog nooit zo meegemaakt. En daar gaat het toch om.

Vandaag een korte wandeldag; daarna even wat rondkijken in Heidelberg, ook met een prachtige Altstadt. Vanavond de finale van de Europa Cup met Bayern München. Alvast een plaatsje reserveren in de kroeg, lijkt me. Van Gaal vinden ze allemaal geweldig; die kan op het ogenblik niet stuk hier.

En tenslotte: Sanne, van harte gefeliciteerd met je verjaardig! Volgend jaar ben ik er weer bij. Liefs van je vader.

Reacties

Reacties

Joost en Angela

Hoi Andre,

Als eerste gefeliciteerd met de verjaardag van Sanne. Komt zij je ook nog eens met je mee wandelen? Ik vind het echt heel knap dat je al die kilometers al afgelegd hebt. Veel succes verder en we blijven je volgen natuurlijk!

Sanne en chris

Wauw, ik sta zelfs in de titel, wat een eer ;-).

Wij hebben ook lekker gewandeld en bijzonder chique gepicnict met Mamma en Dorien in Meijendel! Doen we je toch een beetje na. Tot ergens in Italie!

Dikke kus
Sanne

Kees

Hallo Andre,
Met veel plezier bijgelezen. Bij mooi weer krijgt de natuur meer aandacht en bij minder weer de leuke ontmoetingen. Soms ben ik jaloers en soms ook niet.
Ben in taining voor de Dolomieten. Ik houd in de gaten of we elkaar nog kunnen onmoeten.
Veel plezier.
Kees

Christine Windmeijer

Hé André,
Ik dacht, ik ga eens kijken hoe het met die voettocht staat. Wat blijkt. Je bent al op 1/3 ! Waanzinnig! Chapeau!. Als je nu nog niet leeg bent, weet ik het niet meer. En het mooiste moet nog komen, lijkt mij. Ik zal je vanaf nu volgen. Bedankt voor je leuke reisverslagen. Zo waan ik me ook een (heel klein) beetje wandelaar (vanaf mijn Rotturdamsu balkonnetje...).
Succes verders! Gaat je lukken.

Groetjes,
Christine

Sandra, Ervin, Shenna en Robin

Hoi André,
Het schiet al weer op. Op richting zuid Duitsland en dan Oostenrijk. We volgens je nog steeds met veel plezier. Goed te horen dat alles nog goed gaat, nu het weer nog!
Groetjes Sandra, Ervin, Shenna en Robin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!