André Mom, voettocht naar Rome

Dag 10, nog even terug voor het werk

Het Pelgrimspad (route 7 van Amsterdam via Den Bosch naar Maastricht)dat ik de laatste dagen heb gevolgd, loopt hier een stukje samen op met het Pieterspad. Dat is goed te merken; ik kom veel wandelaars tegen terwijl ik eerder volledig alleen was. Vanuit Sittard loop je een pad omhoog, langs een aantal kruiswegstaties en een kapelletje en dan kom je in een prachtig golvend Limburgs landschap. Het weer is wederom fantastisch, vrijwel windstil. Ik zie mijn eerste korenwolf; dit beest is een beetje fors uitgevallen, maar zo kun je in ieder geval zien hoe hij er uit moet zien. Ik vraag me af of iemand hem ooit in het echt heeft gezien, want hoeveel paartjes waren er in totaal? Onderweg veel jonge lammetjes, verschrikt piepend opkijkend als je dichtbij komt.En zo loop ik rustig door naar Voerendaal, waar het er voor wat betreft de wandeling nu, noodgedwongen, even op zit.

Wat is het geval? Dit was al vantevoren bekend, maar ik baal toch wel van deze onderbreking: ik moet op maandag t/m woensdag in Amsterdam zijn voor een meeting van het European Turbine Network ETN. Ik ben President van deze Europese vereniging waarbij alle grote partijen in de elektriciteitssector en de olie- en gassector zijn aangesloten, en daarnaast de industrie die turbines maakt, universiteiten, etc. Ik zal tijdens deze vergadering mijn presidentschap overdragen aan een opvolger. De vergaderingen zijn altijd zeer aangenaam, dus dat is niet het probleem, wel dat deze alleen op ditwatongelukkige tijdstip kon worden gepland.

Dus even geen nieuws van dit front. Ik neem in Voerendaal een heerlijk Gulpens biertje.

Reacties

Reacties

Dick van der Vecht

Hoi André, Ik geniet zeer van je beschrijvingen tot zover, en benijd je ook wel beetje. Ik wandel ook graag 'long distance' zoals je weet. Zal je dagboek de komende 3 weken missen, omdat ik veel op reis ben en ook vakantie ga houden in Spanje. Enjoy your life.

Holger

Hoi André,
Even een kort berichtje, zodat je weet dat ook ik je nog steeds volg.
Zo ben je toch al Nederland door in korte tijd. Nog een lange weg te gaan en dat is ook juist het idee er achter hè? Hoop dat je snel weer op weg bent (misschien vandaag al?). Geniet weer verder de komende dagen!

Rob de Wit

Hi André

Ik hoop dat het uitstapje naar ETN jouw laatste stuiptrekking was naar "oude bussiness tijden" en ...dus nu de kop leeg en vullen met nieuwe dingen. Jouw ontmoeting met de natuur en mensen (alsof mensen geen natuur zijn) moet een hoop energie geven.

Stap voor stap , zet'm op.
Marga en ik blijven je volgen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!