André Mom, voettocht naar Rome

Dag 9

Kadevak 50.540.004

Ooit geweest? Ooit van gehoord. Dit is werkelijk ongekend. Aan alle kanten wordt ik omgeven door een verstild landschap van weilanden, akkers, koeien, boerderijen in de verte, een enkele eggende boer, bloeiende bomen. Ik sta dicht bij de Grensmaas onder Roosteren en geniet van de complete stilte; dit is uniek, ik ben hier nooit geweest, wie komt hier wel?Mensen die ik later in Sittard tegenkom, weten vaag het bestaan maar zijn er ook nooit geweest.

Het is een prachtige dag, de zon schijnt uitbundig, het is fris maar bijna windstil. Dit is wat ik me ervan had voorgesteld. Van mijn voettocht. Ik kruis de snelweg A2 en ziemijn vroegere collega's onder me doorscheuren. De afstand is na een week in de natuur al heel groot geworden. Ik mis het niet. Met volle teugen geniet ik van de tijd nu en zie wel wat komt, geengeregel.

Het lichaam is er weer bijnahelemaal bij. Na van 4 uur 's middags tot 8 uur 's morgens in bed gelegen te hebben, slechts gelaafd door een kopje bouillon en toost van het hotel en vele kopjes thee is de ellende goeddeels over.Opeens zijn de kilometers eigenlijk een onbeduidend gegeven geworden. Ik lunch in een weiland met hoog gras en ga heerlijk liggen in het zonnetje, de schoenen uit en de hoed op mijn neus.Voorbijgangers zien alleen die hoed; ik hoor verbaasde kreten wat daar nu in het gras ligt, en glimlach. Het enige probleem kan een grote grasmaaier van de plaatselijk boer zijn, maar die zal me wel opmerken.

Sittard is alsof het hoogzomer is; de Markt is overvol op de terrasjes. Ik waag het nog niet om hier een lekker biertje te nemen. Straks wellicht.

Reacties

Reacties

Fabi

He André,ben blij te lezen dat het weer goed met je gaat.Ik hoop dat je dit niet te vaak meemaakt tijdens je tocht want dan blijft er niet veel van je over.Mooi is dat zeg dat je dingen ziet in al hun glorie maar dat mensen die er in de buurt wonen het nooit gezien hebben.Dat was ook zo bij mij, toen ik nog in Limburg woonde,het was zo gewoon wat ik om me heen zag dat ik pas, nadat ik niet meer in Limburg woonde, ik zag hoe mooi het was, omdat je gaat kijken door de ogen van een toerist.Ben benieuwd naar je volgende verslag!! Liefs en gorten Fabi

michel

He André , goed te lezen dat je weer aan bier denkt , vasthouden die gedachte , maar misschien vanaf Koblenz eens aan wijn gaan denken. tot snel
michel en mira

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!