André Mom, voettocht naar Rome

Dag 7 & 8, de eerste beproeving

Het kon niet steeds goed blijven gaan. Afgelopen nacht is het ongemak toegeslagen. Als je nu zit te eten of te gevoelig bent voor lichamelijke zaken, sladit verhaal dan over. Ik heb getwijfeld of ik dit moest schrijven, maar het is wel onderdeel van de voetreis.

Afgelopen nacht dus kreeg ik last van buikloop; je kon het met recht een complete 'durchfall' noemen zoals de Duitsers fijntjes opmerken. Als je dan in een klein pensionnetje zit met andere gasten en alleen een wc op de gang is dat niet zo prettig. Na een doorwaakte nacht laat opgestaan. Diverse keren ORS genomen en tenslotte maar immodium. Toen maar gestart met de wandeling. Na zo'n 10 km, in een klein dorp, wat gaan drinken in een lunchroom. De geur van de warme broodjes noopteechter direct tot een race naar het toilet. Het probleem was nu niet alleen de onderkant maar ook de bovenkant. (Ik heb u vantevoren gewaarschuwd). Ik voelde me hondsberoerd, rilde en zweette, en besloot te smokkelen en een bus te nemen naar mijn volgende verblijfplaats. Maar volgens de bazin reed er geen bus. Vervolgens dan toch maar doorgelopen, via Belgie/Maaseik, en aan de overkant van de Maas weer in Nederland aangekomen, in Roosteren, na 22 km. Volledig kapot,in een prachtig hotel, en een wc op de kamer!

Hoe dit morgen verder gaat weet ik nog niet; Ik hoorde dat er een buikgriep heerste, een heel acute, en nu is de vraag of ik morgen redelijk hersteld ben om door te lopen of hier een rustdag moet nemen.

Ja, wat was het? Iets verkeerds gegeten? Toch teveel inspanning de afgelopen dagen met veel 30 km's? Een koutje gevat omdat je steeds moet wisselen tussen het lopen in een shirt of toch een fleece eroverheen, wat dan weer te warm is. De koude wind en een bezweet lichaam?

Nu eerst maar even rusten dus, terug naar bed.

PS: Ik vind alle reacties erg leuk en een stimulans om met dit reisblog door te gaan. Vandaar dat ik even de computer van het hotel mocht lenen.

Reacties

Reacties

Kees

Hallo Andre,

Lees je verslag met veel genoegen. De beproeving komt daarbij eerder dan verwacht. Sterkte morgen, en jou kennende wordt het een mooi vervolg.

walter schnabel

Andre,
leuke beschrijvingen elke dag een avontuur lijkt het wel.
Na 111 dagen wordt het afkicken denk ik.
Je beproeving omschrijf ik als surge door salmonella of iets dergelijks.
gr

walter

De Druiventuin

Andre wat een naar verhaal , ik weet wel waar het door komt waarschijnlijk een verkeerd biertje geen lightje natuurlijk.Gaan je vanaf nu volgen strekte met de buikloop, neem maar een goeie borrel dan komt het wel goed.

groet De Druiventuin ,sjaak

marijke

Een hele nare buikloop van omstandigheden! Je moet maar denken: wat geweest is, is geweest en komt niet meer terug. Klinkt erg Cruyffiaans. Morgen voel je je beter. Misschien je tempo iets verlagen tijdelijk? gr marijke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!