André Mom, voettocht naar Rome

De tweede dag

Ik zit hier dus fijn te werken (langzaam afkicken heet dat toch?) in de bibliotheek van Schoonhoven (de koffie en thee zijn me ook al gewezen) en kan nu het vervolg doen. Het was koud vanmorgen, ik bedacht dat ik mijn fleece handschoenen van 30 gram had thuisgelaten vanwege gewicht en volume. Maar tegelijkertijd kocht ik gisteren wel een stuk kaas van een halve kilo dat steeds zwaarder wordt, opeten dus.

Mijn hotel was vrijwel onder de hefbrug van Waddinxveen; een prachtige constructie uit staal, bijna industrieel erfgoed, maar zo oud zal het wel niet zijn. Ik word opgehouden omdat de brug omhoog gaat en bemerkdat dat volledig geluidloos gaat. Je hoeft de brug ook niet helemaal te openen, zoals bij een draaibrug, maar een meter of zes is in dit geval algenoeg voor het voorbij varende schip. 30 m hoog kan ie ook, denk ik. Een imposant gezicht.

Ik kom in Haastrecht. met het prachtige Raadhuis met monumentale trap. Ik moet onwillekeurigdenken aan de boeken van Adriaan en Olivier die we in onze studententijd verslonden. Waar zijn we Adriaan, zegt Olivier. In Rittenburg, Olivier, zegt Adriaan terwijl hij het stuur achteloos drie keer ronddraait. Rittenburg heeft een historisch raadhuis met een monumentale trap. Had een monumentale trap, zegt Olivier, terwijl hij de stukken van de auto van zich afschudt (of zo ongeveer).

Maar nu dan Schoonhoven, de zilverstad,en als ik mij kan losweken van deze prettige bibliotheek en pleisterplaats zal ik vanavond in Goudriaan aankomen.

Reacties

Reacties

Bertie Joan

Hoi André,

leuk je verslagen te lezen. Nu al! Ik heb in Schoonhoven een keer laten vaststellen dat ik geen heks was. Het certificaat hangt op een prikbord in mijn werkkamer.

Je boft wel enorm met het heerlijke wandelweer de afgelopen dagen.

Groetjes.

dames schoonhoven

Erg leuk begin van onze werkdag!komt een man in de bibliotheek die vraagt of hij gebruik kanmaken van internet omdat hij vanmorgen vertrokken is uit Leiden op weg naar...Rome, en hij wil graag wat op zijn weblog zetten,zogezegd zogedaan en zoals beloofd we blijven u volgen.veel succes en sterkte met de blaar!!!
groetjes dames schoonhoven

Holger

Hé André,
Geweldig dat je nu onderweg bent. hoe voelt dat? Goed, lijkt me. Zal proberen je te blijven volgen - ben erg benieuwd naar je verhalen. Geniet ervan en veel sterkte op de moeilijke momenten.
Groet.

Wim

Beste André,
We kennen elkaar niet maar omdat ik ook Merenwijker ben en deze zomer niet op vakantie ga omdat de tweede op komst is, volg ik graag jouw reisverhalen. Zo ben ik ook een beetje op vakantie. Succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!