André Mom, voettocht naar Rome

De kop is eraf!

Donderdag 15 april. Vertrek vanuit de Broek en Simontjespolder, vlak achter mijn huis. Een uniek eeuwenoud veenweidelandschap aan de Kagerplassen en het enige nog echte stiltegebied in de gemeentes Teylingen en Leiden.

Mensen wandelen en joggen hier, fietsen een rondje of gaan met het pontje over, vissen, of zitten gewoon op een bankje om te genieten van de molens, de stilte, het verre kijken. En dit unieke gebied wil de gemeente Teylingen (Warmond, Sassenheim en Voorhout) nu opofferen om er 2 km autoweg en een parkeerterrein aan te leggen, loodsen te bouwen en dat alles voor een jachthaven met 500 boten. Begrijpt u het?

Nu ik hier loop en geniet van de stilte en rust, de zwanen, de koeien en de waterhoentjesvraag je je onwillekeurig af of de raadsleden en B&W van Teylingen zelfooit in dit uiterste hoekje van het eigen grondgebied zijn geweest. Een verborgen parel die zehelemaal niet kenden?

Alleen zoiets kan ik me voorstellen als je dit onzalige plan bedenkt.

Als ik terugkom uit Rome zal dit het eerste genoegen zijn: de fiets pakken en op een warme zomeravondgenieten van dit oerhollandse landschap.

Reacties

Reacties

Yvonne

He Andre, dat veenweidelandschap is goed om in gedachten te houden en fijn om naar terug te keren over een paar maanden. Als je ver van huis bent, ga je het meer waarderen. Neem mij hier in Shanghai: je moet zeker 2 uur rijden met de auto voor het wat landelijker wordt.
Veel wandelgenoegen!

liesbeth

Lieve André, we hebben vanmorgen om 7.45 uur op je staan wachten om je uit te zwaaien maar hebben je helaas niet gezien. Ik hoop dat je goed bent vertrokken en goed op weg bent gegaan na het afscheid van huis, haard en Ineke. We zullen je blijven volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!